sofiasoderberg

Alla inlägg under december 2009

Av sofia söderberg - 31 december 2009 13:52

nu var det länge sedan uppdatering här. Jag har varit hos mamma sen sist och är fortfarande här. Mycket mysigt att vara här en längre tid än vanligt. Jag hade även "lilla julafton" med mamma, mormor, morfar, patrik, erik och Adam på juldagen. jag skrev ju om vad jag fick på julafton, men jag fick ju mer på juldagen hos mormor & morfar. Jag fick parfymer, presentkort, pengar, jättefina smycken ifrån Adam, en mössa och mycket mer. fina julklappar i år. Ja det var ju den julafton det. 


Igår var jag och Adam på Kina och åt och sen gick vi på bio. det var det han fick i julklapp av mej.  Det var asmysigt och det levde verkligen upp till mina förväntningar. vi såg 2012 och filmen är verkligen sevärd, man höll i sig i stolen emellanåt för man ville liksom hjälpa till,  men det gick ju inte så bra.  


Så idag är det ju nyårsafton, vi har stökat hela förmiddagen med mat och grejer, men nu har jag tagit en paus och jag får se om det blir nå mer stök ifrån min sida. Adam är här, han spelar tv-spel medans jag siter här och Siv och mamma stökar på med maten och erik och sivs barn (tobias) leker. Det ska iaf bli härligt att avsluta detta år med älsklingen. det kan no fan inte bli bättre än såhär :*


Gott nytt år =)

Av sofia söderberg - 25 december 2009 13:34

God jul  

Ja, det var den julafton det. FOkket kom runt 3 och då kollade vi på Kalle såklart. Efter det var det mat och sen väntade vi på TOMTEN,  haha   Det blev papper och paket i hela rummet. jag fick lite olika grejor, smycken från bästavän ( skitsnygga!!), pengar till dansskor, kläder, godis, strumpor och vantar, handcream, shampo,  parfym osv. mycket nöjd är jag, Tack för allt 

 

Nu har jag och Adam nyss kommit hem till mamma ochjag ska ta och hjälpa adam med tv-spelet tror jag, det verkar inte gå så bra ;) 

 

pösspöss  

Av sofia söderberg - 23 december 2009 19:40

nu var det väldans länge sen jag skrev tycker jag, typ 2 dagar eller nått. Jag kan ju skriva lite om föregående dagar.


Måndag

Stack iväg till Birsta med Adam, Janne och Jenni och köpte de sista julklapparna. Köpte till bästavän och syskonen. Skulle köpa en grej till mamma också, men de hade slut och skulle få in det senare på kvällen, så det blev inge av det. Kanske kan jag lösa det på något annat vis. Det blev en Trevlig resa till Birsta, trots det usla vädret. kallt som fan och det snöade så man såg typ inte någonting när man körde bil, vi fick typ köra 60 hela vägen   Men men trevligt sällskap gick det bra. Vi var hemma runt 14.30 och då stacj jag iväg till kysrkan med Lucas för soundcheck typ inför julavslutningen imorgon. Det gick sådär, lite osäkert här och där, men ja ska plugga på texten så fan att ja ska kunna den. Red en sväng med Carina bort mot källsta också.

 

Tisdag 

Klev úpp en halvtimme tidigare än vanligt idag, för att hinna fixa lite extra eftersom jag skulle stå på scen och sjunga idag. Pappa skjussade iväg mig och väl på skolan så var vi i mentorsrummen en timme typ, vi fick godis, bullar och sist men inte minst, Betygen. Jag han bara kasta en blick över dem just då. Jag hade 7 VG och resten G. Det ska ja vara nöjd med tycker jag  Klockan var strax efter nio och vi kom på att vi måste sjunga upp och stämma en gittar, såvi fick eld i baken och jag skulle byta om åh. . . Men vi hann och när klockan var 10 och det började var min puls långt över normal. Min och Lukas låt var nästan först. Jag var ganska nöjd med den låten, ganska iaf. . . De andra tyckte det var bra så jag får väl lita på dem antar jag. Det kändes lite svajigt men ändå okej, bättre än förväntat på de högre tonerna. Sen min solosång var direkt efter och det gick rätt bra det med, kändes även scajigt där, men jag är ju pessimist och tycks alltid hitta fel, men de gick bra och det lät bra ändå, fick mycket beröm iaf   

När de var slut i kyrkan kom vi på att det var ju fan JULLOV nu, Yippie!!   

Adam var där och lyssnade på mig och jag hängde med han hem sen, mamma skjussade bort oss till han och jag fick även lyssna på hur det lät när jag sjung, hon hade spelat in. Dålig ljudkvalité, men bättre än ingenting   Jag fick hänga med dem och leta gran, det var de roligaste jag ahr gjort på länge faktiskt. Något jag sent kommer att glömma iaf. fina granar hittade vi också.

En utav granarna var jennis så vi åkte till henne och hon fick sin gran och sen blev vi kvar där nån timme. Hon är mycket trevlig tycker jag, Fin tjej   

 

Idag har jag fixat klart alla julklapparna och bytt julklapp med Lina. Sen har det varit julstök i massor. damsuga, torka golv, pynta det sista, dammtorka, fixa skinkan, göra janssons, osv. . . Men det är lite roligt också när man kommer igång, kanske inte att damsuga och torka golv och de man brukar göra ändå, men de där lite mer juliga sakerna. Skinkan och janssonsEN blev nyss klar och nu ska vi käka varma mackor och glo på tv, Sagan om ringen går på tv ikväll har jag hört det rycktas om. Det är ju trots allt Uppesittarkväll ikväll.

 

Nej nu måste jag käka mackan min,

pöss

 

Merry Christmas   

 

 

Av sofia söderberg - 20 december 2009 22:20

hejhej!

Jag har inte uppdaterat sen i fredags. Har inte halft lust att skriva så. . .

Helgen har iaf varit super. På fredagen myste vi bara framför tv:n typ, så på lördag så var jag i stan och Adam hängde med, så köpte både han och jag skor. Jag köpte pumps, riktigt nöjd är jag!! Adam köpte ett par vita tennisdojer. Kvällen blev återigen framför tv:n men med en massa godis och tv-spelande och Robinson. Så idag så tog jag mig en rejäl sovmorgon, jag åt frukost vid halv 2, haha, men de var skönt som tusan.  Var en sväng till mormor och morfar idag och fikade SOCKERKAKA ;D Sen var jag bjuden på middag hos Adam, maud är super på att göra mat (Y) underbaraste familjen! <3


Nu ska jag ta och sova. Imorgon har jag stalljouren på morgonen, så de bli till att kliva upp strax före 8, men det är ändå inte så farligt. Ska iväg och köpa Julklappar sen med Adam, Jennie (Adams syrra) och Janne (Adams pappa). Blir bra det.

 

pösspössoch godnatt <3

Av sofia söderberg - 18 december 2009 19:40

Sitter hos mamma nu och patrik har fixat nya högtalare, så dunkar musik! =D Det blev ingen ridning m N hea idag, gick och kikade på termometern, -24grader. Då insåg jag att det inte var någon idé. Jag satte igång och städade mitt rum ist, vart mkt nöjd med resultatet, Stoolt (A) Vid strax före 14 så började jag promenera till Anna-lena fö att ha sånglektion, men jag kom på mig själv att jag hade ju börjat gått en timme för tidigt, så jag stack in en sväng hos annie och dä bjöds det på Glass och godis, mums. Så stack jag vidare till Annalena efter en stund. Så hämtade pappa mig sen runt halv 5. då hann jag knappt hem så kom morfar för att hämta mig och skjussa mig till mamma.


Det var min dag med, ikväll blir det mys med Familjen =D myyys   

pösspöss <3

Av sofia söderberg - 18 december 2009 10:07

Godmorgon

SItter i morgonrocken och fudnerar på att äta frukost snart. det är en sjukt fin dag ute, lite kallt kanske, men jag ska kanske inte klaga, solen skiner och -15grader   Så snart blir det att äta frukost och sen stick ut och rida med N hea, myyys i finvädret  

 

I em. har jag sånglektion och sen ska ja till mamma. Jag hoppas jag ska träffa adam idag också. ´Han är mkt saknad av mej! :'/ <3 

 

pöss på er, speciellt dig N hea som ja vet läser det här :*  

 

Av sofia söderberg - 17 december 2009 15:30

Kallt så in åt helv*te ute nu!! Uscha och fyy Fan :S Lite kallt kan det vara, men bara nån minusgrad så att snön blir kvar, annars blir det ju så jobbigt :O Jag är verkligen inte taggad att gå ut till stallet idag, åhhh, brr va kallt, jag fryser av bara tanken.


Nu är det LOV, Nästan.  Men på tisdag då vi ska till skolan får vi ju betygen och då ska jag ju sjunga, så det blir väl en rätt bra dag ändårå. I skolan idag så tränade vi till julavslutningen och det gick bättre än de bruka idag. Vi kom också på att Maria ska spela Gitarr till min hallelujah låt, det var mkt lättare att sjunga till den än att sjunga till pianot tkr jag på nå konstigt vis.   


Nu ska jag ta och kika efter lite skor, får se om jag hittar några idag då. . .

pöss <3

Av sofia söderberg - 16 december 2009 18:26

sitter och kikar på några skor jag ska köpa på lördag, ska till stan då och julhandla tänkte jag. När jag var i stan sist och köpte kläderna till noblefesten så såg jag ut ett par skor på din sko, Men jag hittar dem inte på deras hemsida. Mysko? jaa!Ajja, bara de är kvar där så är jag nöjd, jag blev kär i dem nästan. (A) 


Idag blev det ingen ridning iaf, pappa skulle på föräldramöte, så ja var tvungen att vara barnvakt vid 20 över 5 redan, insåg att jag inte hann rida då. Annars hade jag ridit med Carina.


jag har kommit påvad Adam ska få i Julklapp idag iaf, stolt (H) och förvånad över att jag lyckas komma på nått :O


Nu ska jag ta och sjunga lite,vi kanske skulle få främmande, då hoppar jag över det, men jaa. 

pöss <3

Presentation


Hej, Sofia Söderberg heter jag. Här kommer jag skriva om vad jag har för mig på dagarna och vad jag har för tankar. Hoppas ni läser och kommenterar.
kram!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om bloggdesignen ?
 färglös
 fin
 ful
 inte så dum
 du borde skämmas! :O

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards