sofiasoderberg

Alla inlägg under oktober 2009

Av sofia söderberg - 31 oktober 2009 23:30

Dagen har varit i stort sett bra. Jag klev upp vid halv 10 och gick ut i stallet och red min tookiga häst. Överskottsenergi på hög nivå xD jag har fullt schå (stav.?) att sitta kvar, fast i och för sig så rider jag barbacka på henne också (a)  när jag kom in städade jag lite och sminkade och topperade håret på Jenny som skulle på Halloweenfest. haha, hon såg verkligen ut som ett troll eller nått xP det var faktiskt lite roligt för en gångs skull Glad 

Så var klockan fram mot 4 och vi städade lite mer och käkade kyckling och ris. Sen vid 6 tiden kom Adam. Så var han här och kikade på film med mig och resten av familjen. Pappa hade hyrt en blu-ray film. jag tyckte det inte var sån stoor skillnad direkt. Vad tkr ni?


Nu ska jag ta och gå åh lägga mig. Imorgon väntas plugg
Gondatt <3

Av sofia söderberg - 30 oktober 2009 23:52

ja, jag kan ju inte direkt påstå att det gick så bra för Timrå igår. . . faan Skrikandes Men jag hader roligt ändå, skit roligt sällskap!

Idag så sov jag faktiskt till ca 11.00 det var jätteskönt. klev upp och käkade frukost, så kilade jag ut i stallet och grejade och red min fina lilla ponny. Jag red en sväng på banan eftersom hon inte har några skor och troligen skulle bli ömfota om jag rider henne på grusvägarna nu, men ja ska ringa hovslagaren så får han komma. Hon var iaf jätteduktig min pärla. Jobbade med formen, ställningar m.m Jag red barbacka, mysigt!

Vid 2 tiden kom Adam hit, som vanligt lika myysigt. Jag var bjuden på middag hos Maud och Janne (Adams föräldrar), så vid 5 tiden skjussade pappa ner oss till stöde och vi käkade riktig goo mat. Sen blev det mys och idol. jag gillar att myysa, thihi Oskyldig 


Nu ska jag ta och sova.

pöss


Av sofia söderberg - 29 oktober 2009 15:51

Var begravning idag för Anna (pappas farmor). Hon vart 95år gammal och hon var blind. De vart inte en sån långdragig begravning, vi var typ 15st också. Men jaa, de flesta som hon kände har väl också dött antar jag.


Nu sitter jag hos Frida och vi ska iväg på hockey senare ikväll, Julia skulle också visst hänga medGlad 

De ska bli askul iaf. Och nu får de faan ta och VINNA!! Förvånad 

 

Timrå - Luleå


ha de gött

pöss <3


Av sofia söderberg - 28 oktober 2009 19:38

Återbesök

Rapsi var bättre, i snitt en halv grads hälta. Men hon var inte helt frisk, tyvär. . . Så jag ska börja skritta henne en halvitmme varje dag och sen ska vi komma tillbaka om en månad.
Kan inte säga om det gick bra eller dåligt, hon var ju bättre. Men jaa. . . 

Av sofia söderberg - 28 oktober 2009 10:54

Har vaknat, släppt ut hästarna och käkat lite nu. Så snart bär det iväg till kliniken mer Rapsi för (förhoppningsvis) sista återbesöket. De ska kika så att allt är i sin ordning efter operationen. Jag håller tummarna på att allt är som det ska.

Ska sticka ut i stallet nu. jag skriver senare hur det gick.

pöss <3

Av sofia söderberg - 27 oktober 2009 21:08

HejHej, Idag har det varit en jäktig dag.

Började dagen med att kliva upp vid halv 9 och ta ut hästarna åh mocka åh ta en promenad m Rapsi. skönt med lite friskluft faktiskt också på morgonkvisten sådär. Vid 11 tiden så hade jag sånglektion och dit cyklade jag. Sedan hann jag bara komma hem så drog jag, anna, lina och erika på boda borg och ägde skiten ur alla andra xP nej, men vi var bra nära att ta alla, vi kunde inte ta de 2 sista banorna för de hade börjat städa nere i källaren en timme innan stängning. men nog överlevde vi det också. roligt var det iallafall, ingen tvekan. Ta en titt på bilden så förstår ni :

   

vi är såååå snygga måste jag bara säga :D

Nu ska jag kika på Andra Avenyn :)

bye, pöss <3

Av sofia söderberg - 27 oktober 2009 20:51

Sånglektion 4 -idag va det sång igen. Det är så roligt Skrattande

jag var segstartad idag. Men det gick bra efter jag kommit igång. vi hade lektionen på förmiddagen också och man har väl inte kommit igång riktigt antar jag. Men iaf så. . . vi jobbade med låten "over the rainbow" och det gick rätt bra. Fast det är svårt att få in 4-takten i den tkr jag. men efter lite gnatande och tjatande så vart det riktigt fint. Så fick jag en ny låt jag ska träna på åh : "I will survive", vi småsjung lite på den och den är riktigt rolig att sjunga. man kan verkligen leva sig in i den och få fram mkt känslor i låten. De älskar jag, en låt ska ha en betydelse på något vis. Det ska bli riktigt roligt att jobba med den här i veckan. får se hur jag får till den på för vis.

Sedan så är dej ju jul snart och jag ska sjunga "himlen i min famn". den är riktigt fin. Så vi ska börja jobba med den nästa gång också, ta upp den iallafall. de känns bra!

Av sofia söderberg - 26 oktober 2009 13:01

Godmorgon

sov till fram mot 10 idag, riktigt skönt. Var rätt slut efter dansen också. Men nu sitter jag i alla fall i soffan och lyssnar på dansbandsmusik, har blivit helt besatt av det nu. haha, kommer nörda det ett tag tror jag xP jag stod en timme här förut i morse och tränade på den jag lärde mig igår, mamma hjälpte mig också. tur att man har rätt lätt för sig eftersom att man har takten i kroppen. Mamma står och dansar vid spisen ser jag, haha. ja kommer bli knäpp av all dans. Men det ska absolut bli fler gånger som jag åker dit Glad 


Pratade med N Hea för ett tag sen och ja ska på Boda Borg m hon, Anna och Erika imorgon. Jag kommer bli asrädd eftersom det är halloween-tema. De vart jag ifjol iallafall. xD


Nu ska jag strax åka iväg till pappa och då ska jag rida Avril och träna på sången, ska dit imorgon igen och hinner bara träna ikväll :S men fick inte så mkt till läxa heller så. jaja,

pöss <3

Presentation


Hej, Sofia Söderberg heter jag. Här kommer jag skriva om vad jag har för mig på dagarna och vad jag har för tankar. Hoppas ni läser och kommenterar.
kram!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om bloggdesignen ?
 färglös
 fin
 ful
 inte så dum
 du borde skämmas! :O

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards