sofiasoderberg

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av sofia söderberg - 23 oktober 2009 20:30

Sånglektion 3 |fredag 23 oktober|

Idag gick det superbra att sjunga. Vi sjung på låten "att älska dig" och jag fick mycket beröm för att jag hade fått till den. De är alltid roligt när man får beröm för någonting man har kämpat med. Den låten har jag i och för sig haft ganska lätt med ändå, eftersom jag kunde den nästan utantill innan vi började, Åtminstonde melodin. Men det blev mer kryddor i den efter jag och annalena jobbat med den i ca 2 veckor. Jag behöver träna på att ta de ljusa tonerna och få ut luft genom näsan. När man gör så och flinar lite lätt samtidigt så för man upp struphuvudet och det gör i sin tur att det går lättare att träffa de högre tonerna och framför allt få mer kontroll på dem. Jag skulle hem och träna på det. Jag förstår precis hur hon menar och allting, men när jag väl ska göra det så vill det sig inte. Men det är bara att träna på det, för till slut så går det. "träning ger färdighet". jag fick lära mig en ny "uppvärmningslåt" också, den gick såhär: grodor åh paddor fladdermusvingar grodor åh paddor åh fladdermusvingar, åh råttsvansar. xD Den är rätt sjuk. ska man sjunga det där fort så slår man knut på sin egen tunga typ.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, Sofia Söderberg heter jag. Här kommer jag skriva om vad jag har för mig på dagarna och vad jag har för tankar. Hoppas ni läser och kommenterar.
kram!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om bloggdesignen ?
 färglös
 fin
 ful
 inte så dum
 du borde skämmas! :O

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards