sofiasoderberg

Alla inlägg under november 2009

Av sofia söderberg - 30 november 2009 20:53

Ja, måndag idag. Jag var ju på dansen (buggen) med mamma igår och stannade där över natten och tog bussen till skolan därifrån. det gick superbra. Dansen var skitkul och jag var helt slut när jag dansat i ca 2 timmar  jag lärde mig ett och annat också som var helt nytt, tyckte att jag fick till det mer idag. Jag blev också uppbjuden till fox, så det var bara att göra ett klassiskt nybörjarförsök. Efter 3 foxlåtar började jag få in grejen och dansade till slut även sista dansen som självklart var en fox.

 

Dagen idag avr lite vääl seg tkr jag. Kunde väl ha gått lite fortare!! Goood mat var det iaf (pannkaka). Love it!   

 

Nu när jag kom hem har jag ridit en sväng med Carina, försökt fått igång min föredetta telefon, pluggat lite och nu tänkte jag kika lite på Riverside.

 

pössochgodnatt <3

 

 

 

Av sofia söderberg - 28 november 2009 10:29

Godmorgon

jag har vaknat för typ en halvtimme sen. Skönt att sova ut lite. Jag är själv hemma för resterande av fam. är på brottartävling med fanny någonstans. Idag blir det stallet, Adam och julstädning. Det är så sjukt härligt att adam är hemma. Jag ahr saknat honom så. . .


nu ska jag kila ut i stallet, sen blir det nog Adam på nå vis,

pöss <3

Av sofia söderberg - 27 november 2009 23:22

Sånglektion 6

Sånglektionen idag gick bra. Jag var lite förskyld, men kände inte av det så mkt när jag sjungde. Vi värmde upp med en massa F,S Sch, Rrrrr, rrrR, mmmmmm, jajajaojojoj, briobriobriobraa, osv. . . Behövde ha en längre uppvärmning med tanke på förskylningen. När vi var klar med den plockade vi fram I will survive och vi finslipade den lite ytterligare. Blev riktigt nöjd innan vi var färdig med den. jag måste tänka på att TA DET LUGNT när jag skunger den. Den är lite klurig, för man ska ha mycket energi samtidigt som man ska ta det lugnt. Lite rolig blandning, men när man får till det blir det assnyggt Vi la den låten på hyllan nu, ganska skönt ändå. Så började vi kika på All I want for christmas is you Som jag ska sjunga med Lukas på julavslutningen. vi tragglade lite ackord osv, så vi kom inte så långt med den, men jag behöver lite mer instruktioner av Thomas om hur jag och Lukas ska sjunga den. Fixar det till nästa gång. Jag är iaf väldigt nöjd med dagens lektion    

Av sofia söderberg - 27 november 2009 22:46

Hejhej, fredag äntligen!

 

Dagen har varit ganska bra. Kvällen vart mycket bättre. Vi bakade iaf American Cookies, pepparkakor och lussebullar på HK:n idag. Det blev lyckade kakor. Vi tog sprutan mot svininfluensan också idag, köndes inte så mkt. Man blev lite yr på en gång. Men sen kännde man ingenting förrän nu, typ 12 timmar efter. Då är man lite stel och är öm där. Menmen, lite får man ju stå ut med iaf. . .

Efter skolan var det ju sånglektion, ska skriva om den strax, ska bara avsluta det här först.

 

När jag kom hem skyndade jag mig lite i stallet och duschade och sånt, sen åkte jag hem till Adam. jag tog en sväng till gårn också när han skulle träna. Ganska trevlans Efter gårn åkte ja och Adam då hem igen och vi kikade en sväng på det som var kvar på idol. Sedan skulle jag visst hem. . . Vill inte fara hem.

 

Nu ska jag strax sova.

pössochgodnatt <3

 

My hope is gone. I don´t know it I can take this anymore.

 

 

Av sofia söderberg - 26 november 2009 21:20

Buenas noches - God kväll  

Jag har nyss bakat en kladdkaka som blev riktigt lyckad faktiskt. Jag hädde (stavn?) mindre socker i den ist, och det blev riktigt gott ändå. mums 

Det har kommit så man kan göra värsta rolgia smileysarna nu på bloggagratis. hahha, coola grejjer xD

 

Nu ska jag ta och sjunga lite, imorgon har jag sångträning och har inte tränat så himla mycket, dags att göra det nu kanske  

pöss och godnatt <3

 

ps: IMORGON ÄR DET FREDAG OCH DÅ KOMMER JU ADAM HEM, LÄÄNGTAR!!  

 


Av sofia söderberg - 26 november 2009 19:14

heey, nu är jag ensam hemma med Julia och Jonathan. De andra är och skjussar jenny och fanny till olika fritidsaktiviteter. Jag har nyss kikat lite på tv.


Hade ju matteprov idag, gick varken bra eller dåligt. Får se när vi får resultaten hur det gick.


men nu tänkte jag städa lite. Mitt rum ser ut som ett bombnerslag.

hörs lite senare,

pöss <3


Av sofia söderberg - 25 november 2009 22:33

http://www.youtube.com/watch?v=Q4KrR7b4ms0


De är så jävla grym, ni måste bara lyssna. Ja lovar, de är värt det!! Skrattande


pöss <3

Av sofia söderberg - 25 november 2009 22:22

Onsdag -brukar vara en pluggdag för mej

Ja just det, onsdagar brukar vara en pluggdag för mig, men idag blev den absolut inte det. Jag hade inte fokus på någonting kändes det som och ekvationerna på matten blev bara till en stor svart fläck av bläck. Riktigt skolless nu!! Matteprov imorgon, spanska och historiaprov nästa vecka och veckan därpå har vi engelskaprov. . .

 

Efter skolan idag var jag inne och sorterade bland mina musikpapper. Det behövdes 2 pärmar för att det skulle få plats alltihop Förvånad Men det belv rätt bra och nu har jag iaf ordning på papperna. Jag stack ut i det trista, verkligen skitvädret och mockade och tog in hästarna. Hade verkligen ingen lust att sticka ut och rida i de här vädret (regn och blåst, nå jävulskt) och det tror jag inte Rapsi hade heller, hon mår nog bättre av att få vila idag.

 

Jag har börjar blivit lite förskyld, har lite ont i haslen o.s.v, Kände av det när jag skulle försöka mig på att sjunga lite idag. Jag fick sjunga en rejäl och lång uppvärmning innan jag kunde få fram någon vettig ton ur munnen. Men det lossnade till slut lite mer, nöjd Skrattande 

 

nu ska jag kila iväg och lägga mej, vill somna innan 23. vi får se om jag lyckas.

godnattochpöss <3

Presentation


Hej, Sofia Söderberg heter jag. Här kommer jag skriva om vad jag har för mig på dagarna och vad jag har för tankar. Hoppas ni läser och kommenterar.
kram!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om bloggdesignen ?
 färglös
 fin
 ful
 inte så dum
 du borde skämmas! :O

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards