sofiasoderberg

Alla inlägg under februari 2010

Av sofia söderberg - 28 februari 2010 12:06

drömmar. . . När man drömmer om sånt som är förbjudet, bortom alla regler. När man drömmer om fel personer och det senare ställer till problem för en. Tankarna snurrar och gör mig förvirrad, jag vet inte vart jag ska stå, nu känna allting upp och ner. . .

Av sofia söderberg - 27 februari 2010 16:44

tjosan hejsan!

igår var ja ed Adam, vi kikade på let's dance och proppade i oss massa godis. En lugn med mysig kväll.


Idag har jag bubblat lite och studsat runt till lite musik här hemma. Nu sitter jag i soffan här och lyssnar på lite bra musik inför dansen som är ikväll. dans på parken och det är Shake Som spelar! det ska bli jättekul tkr jg, kommer vara en del man känner där också(Y) 


Blev ett kort inlägg det här, men det känns som att jag inte har så mkt att skriva om just nu, och då blir det bara massa pladder om ingenting xD 

   

Av sofia söderberg - 25 februari 2010 09:14

Godmorgon

Sitter och är helt klar nu, trots att bussen inte går förnst om en halvtimme. Det är helknäppt, jag vaknade först vid typ halv 3 och var pigg, så lyckades jag somna och sen vid halv 7, men lyckades somna om igen och vaknade sedan igen vid halv 8 och orkade inte somna om längre. Jag var för pigg för att somna, så jag låg där i en halvtimme ungefär och sen klev jag upp och duschade osv. . . Jobbigt att jag inte kunde sova tycker jag, när jag får chansen liksom, då fan kan man inte sova, jävla typiskt! Jag tänkte sova också eftersom att idag så är det dansträning och då blir klockan mycket innan ja kommer i säng och sen börjar jag klockan 08.10 imorgon, så lär inte ska bli så många timmars sömn. menmen, kroppen får väl skylla sig själv då.


Nu ska jag ta och kika runt lite till innan jag ska till bussen.

  

Av sofia söderberg - 24 februari 2010 20:57

Boy, you just don't realize
What you do to me.
When you hold me
In your arms so tight,
You let me know

Av sofia söderberg - 24 februari 2010 08:18

Fy vad kallt det är nu, jag vill ha sommar nu! - 27grader kallt har det varit nu flera dagar, kunde gärna få vara tvärtom (27 grader varmt). Men man får väl försöka stå ut . . .


Har varit på kulturskolan nu i två dagar och det har varit massa kul, jag har varit med en kvinna som heter Birgitta Thalen- Sundin och hon är sångedagog. Så vi har sjungit hela dagarna och jag har fått hållit i en lektion lite halft och vi har lärt av varandra. Riktigt trevlig människa. Men nu idag så ska jag vara med en tjej som heter Karin som är sång och cello pedagog, hon verkar jättetrevlig så det ska bli spännande och "jobba" med henne.


Jag och Niklas läste om att Shake skulle och spela på Birsta ikväll så vi drog oss dit och dansade en sväng, de är riktigt braa Shake. Synd bara att det var dåligt golv så det var lite knöligt att dansa, men det fungerade. Det fick så lov att fungera ;) Så jag och niklas och 3 par till ungefär dansade och en massa folk som tittade på både alla oss och Shake. Kul! :)

  

Av sofia söderberg - 22 februari 2010 17:43

idag var det daaaaaaaaaans! Lika roligt varje gång. Det som är roligt också är att vi bara har gått 4 ggr, 8 ggr kvar liksom! :D det känns som att jag alltid har gått där! Jag lärde mig 3 nya turer och jag spinnade (snurrar man jättefort) nästan. En bra börjar var det iaf. Klockan rusade framåt bara och wipps sa det så var klockan 21.00 Jag och Niklas for hem och satt oss och träna på lite markeringar då, jag gick väl hem runt 23.00 ungefär. Pratade med Raymond (danslärare på troll) om att jag och niklas kommer börja parträna och han sa att det var superkul och att det var bara att komma på torsdagar då. ska bli askuL! :D Han är verkligen jätteduktig, likaså hans dotter Isabell som har våran kurs på söndagar.


men nu så ska jag sova, Imorgon äre första dagen på praoen på Kulturskolan.


  

Av sofia söderberg - 20 februari 2010 23:45

Sundsvallssnurren (en danstävling som Trolldansarna och Altira höll i ) var idag på Tonhallen. Jag var där som funktionär och filmade lite och så, både åt Altira och åt Troll.

Jag kanske ska förklara vad jag menar med troll förresten, för er så att ni inte tror att jag springer runt och dansar med troll, sånna riktigt troll ;) mohahha, Troll är iaf en förkortning av Trolldansarna som är en dansklubb i sundsvall som lär ut foxdrott (stavn?) och bugg.


Tävlingen var slut strax före 19.00, men sen skulle allt fixas bort från scen och allt ska plockas ihop osv, så vi rullade därifrån vid halv 8 ungefär. Jag skulle egentligen fara till pappa efter tävlingen, men jag insedde att det var som itne sådan stor mening, isf skulle jag komma dit vid halv 9 typ och sen ska man ju nästan gå och lägga sig, och sen ska jag bort mitt på dan och dansa igen imorogon. Så jag stannade kvar hos mamma ist och då blev det dans för fulla muggar kan jag lova, all energi (av att vilja dansa) som man lyckats samla in under hela dagen av att plågas igenom att få se andra dansa och ha kul och själva bara sitta och titta. Men det var riktigt skönt att få röra på sig och få ur sig all den energin. Jag och Niklas har tränat så mkt tillsammans nu så vi tror vi ska börja att parträna och sen tävla när vi känner oss kapabla till det. Ska bli Skitkul, om nu allt går som det ska ! :D

Så jävla skööön Danslåt, slow bugg

Nu ska jag ta och pysa till sängen, klockan är ändå 01:26 nu. Men har sovmorgon imorrn. Och imorgon är det daaaaaans också! =D

  

Av sofia söderberg - 19 februari 2010 18:30

Sista dagen var det för mig på praktiken idag, det var lite tråkigt tycker jag. Men jag har fått preliminärt (stavn?) sommarjobb, det är riktigt bra :D Janne är bra rolig han!


Gav mig av mot stöde för att träffa Adam efter praktiken och åkte då bussen. Bara det att jag trodde den var halv i matfors, men det kom tio i och jag hade varken mössa eller vantar, bra tänkt liksom! :O Såå det var liiiiite kallt då!

ta och luta er tillbaka och njuuuut!


  

Presentation


Hej, Sofia Söderberg heter jag. Här kommer jag skriva om vad jag har för mig på dagarna och vad jag har för tankar. Hoppas ni läser och kommenterar.
kram!

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker du om bloggdesignen ?
 färglös
 fin
 ful
 inte så dum
 du borde skämmas! :O

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards